Bildet viser Jarle foran fjell i Hustadvika.

Jarle Ugelstad Klavenes

Vår 12. kandidat til fylket

– Tidlig innsats i skolen gir muligheter for alle!

Noe av det jeg virkelig brenner for er at vi må gi alle våre barn de beste forutsetninger for å lykkes senere i livet. Vi må derfor ha god kvalitet i barnehagene og skolene. Vi må prioritere tidlig innsats i lesing, skriving og regning. Vi må også i store grad gjøre det lettere for barnefamiliene ved å innføre gratis SFO for de yngste, gratis bruk av idrettsanlegg for barn og unge, ha søskenmoderasjon på tvers av barnehage og -SFO og ha minimum to barnehageopptak i året.

Hvem er Jarle?

• Alder: 43 år
  • Bosted: Småbruk på Ugelstad (Hustadvika)
  • Arbeidsplass: Jobber som prosjektleder ved oppgraderingen av gassanlegget på Nyhamna (Aker Solutions)
  • Fun Fact: Veldig glad i natur og matsanking fra naturen. Ble ganske nylig soppsakkyndig for å enda lettere finne glede i skogens skattekammer.

Hva betyr mest for deg som ordførerkandidat?

Først og fremst må vi få bygd demenssenter på Eide og helse- og rehabiliteringssenter i Elnesvågen. For å lykkes med å gi alle innbyggere en god helse må vi stryke grunnbemanningen i helse og omsorg- Alle stillinger skal være hele og faste.

Som ordfører vil jeg jobbe hardt for at Hustadvika skal bli en foretrukken bo- og næringslivskommune. Jeg mener det er avgjørende at Hustadvika er en aktiv initiativtaker og medspiller som legger til rette for større etablering av næring i kommunen.

Fant du det du lette etter?

Tusen takk for din tilbakemelding!